De adaptatie van de muziekindustrie aan een snel evoluerende, digitale omgevingEen exploratieve studie naar het potentieel van nieuwe business modellen

Type:eindverhandeling
Auteur(s):Simon Blanchaert
Uitgever:Universiteit Gent (Vakgroep kunst-, muziek- en theaterwetenschappen)
Plaats van uitgave:Gent
Datum van uitgave:2010
Aantal pagina's:263
Raadpleegbaar:De adaptatie van de muziekindustrie aan een snel evoluerende, digitale omgeving (download)
Plaatsingsnummer:943
Taal:Nederlands

Preview

Info

Empirisch onderzoek gericht op het consumptiegedrag van muziekgebruikers. Aan de hand van een kwantitatief onderzoek wordt getracht te achterhalen hoe, waar en wanneer mensen muziek beluisteren en welke factoren een belangrijke rol spelen in hun consumptie - en luistergedrag. Om trends in muziekconsumptie voldoende in kaart te kunnen brengen, werden 252 mensen bevraagd naar hun gedrag omtrent de volgende breuklijnen in de muziekindustrie: statisch versus dynamisch, muziekopname versus concert, fysiek versus digitaal, betalen versus niet
betalen en ownership versus streaming. De bedoeling hiervan was enkele zaken te onderscheiden waarmee rekening moet gehouden worden
bij het opstellen van een nieuw business model.

Trefwoorden: , , ,

Uiteraard is het mogelijk dat de informatie op deze pagina voor verbetering vatbaar is. Laat ons via onderstaand formuliertje weten welke gegevens volgens jou moeten worden aangepast; Elke suggestie en opmerking wordt gelezen en we houden (in de mate van het mogelijke) rekening met de feedback die ons wordt opgestuurd.

Je e-mail

De informatie